Fundacja Ciałość
Identyfikacja wizualna
W tym projekcie miałam stworzyć logo i koncepcję identyfikacji wizualnej dla Fundacji Ciałość, działającej na rzecz szerzenia ciałoakceptacji. Założycielką fundacji jest Martyna Kaczmarek. Celem fundacji jest promowanie idei ciałopozytywności; walka z systemową dyskryminacją osób ze względu na wygląd, wagę czy wzrost; wspieranie osób w drodze do samoakceptacji swojego ciała oraz wsparcie dla osób mierzących się z zaburzeniami odżywiania.
Pracę zaczęłam od dobrania pełnej pozytywnej energii palety kolorów z nutką retro: jasnego i ciemnego odcienia różu, pomarańczu i żółci. Dwa z tych kolorów – jasny róż i pomarańcz – są także kolorystycznym motywem przewodnim strony Martyny, która miała być spójna z identyfikacją wizualną fundacji.
W dalszej kolejności zajęłam się stworzeniem logo. Przy jego projektowaniu koncentrowałam się na tym, by nie było ono w żaden sposób wykluczające; by podkreślało ciałoróżnorodność i nie wyłączało z niej niektórych osób. Tak mogłoby się wydarzyć na przykład w przypadku znaku graficznego przedstawiającego grube ciało, które mogłoby wykluczać ciało chude (i na odwrót); niskie ciało, które mogłoby wykluczać ciało wysokie (i na odwrót); białe ciało, które mogłoby wykluczać ciało czarne (i na odwrót) i tak dalej, i tak dalej.
Stąd postawienie na logo w formie logotypu, w którym różnorodność ciał ukazana jest przy pomocy różnych odmian tego samego kroju pisma. Jest tu więc krój w odmianie podstawowej i Condensed, w trzech różnych grubościach, a także z małą modyfikacją litery „A”.
Logo może być używane we wszystkich kolorach z palety, można też dowolnie miksować ze sobą kolory logo i tła.